Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης : “Όταν μου λένε ότι με γνωρίζουν, εκπλήσσομαι”

Τον γνώρισα, θυμάμαι, σε μία συναυλία της Ελευθερίας Αρβανιτάκη στις Σέρρες. Ήταν από τότε αυτόφωτος και ξεχωριστός πάνω στη σκηνή και αυτό έγινε αφορμή να του μιλήσω στο τέλος, όταν όλοι είχαν πέσει “πάνω” στην Αρβανιτάκη και αυτός στεκόταν λίγο πιο πέρα. Ένας νέος άνθρωπος που αγαπάει πολύ τη μουσική. Αυτή που παίζει αλλά και αυτή που φτιάχνει. Με τα χρόνια που πέρασαν, τον “συνάντησα” μουσικά σε πολλές συναυλίες και δισκογραφικές δουλειές. Ξεχωρίζουν ασφαλώς τα δύο δικά του, προσωπικά, άλμπουμ που διαμορφώνουν την καλλιτεχνική προσωπικότητα του και την εξέλιξη του στο διάστημα που περνάει από τη μία δουλειά μέχρι την άλλη. Οι “Κύκλοι”, είναι η πρόσφατη δημιουργία του. Ένα άλμπουμ με έξι τραγούδια και έξι ορχηστρικά και με συμμετοχές του Παναγιώτη Λάμπουρα, την Δήμητρας Σελεμίδου και (μόνο στην έκδοση του cd) της Μαρίνας Σάττι, ενώ τους στίχους έγραψαν η Ελένη Φωτάκη, η Λήδα Ρουμάνη και ο ίδιος. Οι γνώσεις του στη μουσική, η δημιουργία και οι συνεργασίες του, αντικείμενο συζήτησης σε αυτή την πρώτη μας κουβέντα. Πάμε να γνωρίσουμε καλύτερα τον Αλέξανδρο Δράκο – Κτιστάκη…

Να πάμε κάποια χρόνια πίσω και να μου μιλήσεις για το πώς ξεκίνησε η αγάπη σου για τη μουσική και πότε είπες πως αυτό εγώ θέλω να το κάνω για όλη μου τη ζωή;
Η ενασχόληση μου με την μουσική ξεκίνησε με πάθος από την πρώτη στιγμή. Ένα πάθος που υποδήλωνε ότι αυτό είμαι και θέλω να κάνω. Η απόφαση ως ανακοίνωση σε έμενα και τους οικείους μου δεν υπήρξε ποτέ λεκτικά. Η δράση υποδείκνυε την απόφαση αυτή, από πολύ νωρίς καθώς όλες μου οι επιλογές με ωθούσαν προς τα εκεί.
Θεωρείς πως η αγάπη σου και η επιρροή σου από τη jazz ήταν στοιχεία που σε κάνανε γρήγορα γνωστό στον χώρο των μουσικών και των ερμηνευτών, σε μία εποχή που η jazz στην Ελλάδα ήταν από (και για) λίγους;
Ακόμα και τώρα, όταν με πλησιάζουν και μου λένε ότι με γνωρίζουν από τη δουλειά μου εκπλήσσομαι. Εννοώ ότι ποτέ δεν αναζητούσα να μάθω από πότε και αν έχω γίνει γνωστός, όσο εντυπωσιακό και γοητευτικό μπορεί να φαντάζει ως γεγονός. Οπότε δεν μπορώ να γνωρίζω σε τι βαθμό συμβάλουν οι μουσικές μου επιρροές και επιλογές.
Η μουσική πιστεύεις πως πρέπει να αντιμετωπίζεται με μία πιο «εκδρομική» διάθεση από τους ανθρώπους που τη φτιάχνουν, ή απαιτεί μία μελετημένη σοβαρότητα και ακρίβεια για να βγει ένα καλό αποτέλεσμα;
Κατηγορηματικά όχι. Η μουσική δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται επιδερμικά και με “εκδρομική” διάθεση από ανθρώπους που θέλουν να λέγονται επαγγελματίες μουσικοί συνθέτες, τραγουδιστές κ.ο.κ. ‘Οχι και πάλι όχι. Κι αυτό διότι, οι τέχνες διαμορφώνουν, επηρεάζουν κι ενίοτε σώζουν ζωές.
Ποιες οι δικές σου διαφορές από το «Tora» μέχρι τους «Κύκλους»;
Έχω αλλάξει πολύ ως άνθρωπος, έχω συμφιλιωθεί με την φθαρτότητα και κάθε μέρα καταλαβαίνω πόσο μεγάλη αφοσίωση στη μουσική προκαλεί αυτή η συμφιλίωση. Έχω αγαπήσει ακόμη περισσότερο την εργασία πάνω στη μουσική και δουλεύω από την εποχή του “Τora” μέχρι σήμερα αδιάκοπα.

Η επιλογή των δύο νέων ερμηνευτών του άλμπουμ (Παναγιώτης Λάμπουρας και Δήμητρα Σελεμίδου), με ποια κριτήρια έγινε;
Είναι δύο νέοι, εξαιρετικά ταλαντούχοι, πολύ εργατικοί και αφοσιωμένοι μουσικοί που συνέβαλλαν καθοριστικά στο αποτέλεσμα του δίσκου. Θεωρώ ότι στο μέλλον έχουμε να ακούσουμε πολλά από αυτούς τους δύο καλλιτέχνες
Είναι πιο ασφαλής η θέση του μουσικού από αυτή του τραγουδιστή πάνω στη σκηνή ή θεωρείς πως υπάρχει ίδια έκθεση και για τους δύο;
Η κάθε θέση έχει την δική της ιδιαίτερη βαρύτητα στο συνολικό αποτέλεσμα. Στη μουσική δεν μπορεί και ούτε ωφελεί να γίνει διαμοιρασμός δυσκολίας και ευθύνης. Η μουσική θεωρώ οτι είναι ένα κέντημα στο οποίο κάθε νήμα, κάθε ίνα παίζει ένα ρόλο μοναδικό στο αποτέλεσμα.
Η συνάντηση σου με την Λήδα Ρουμάνη και την Ελένη Φωτάκη τι σου έχει αφήσει;
Την αξία της συνδημιουργίας και τη συμμετοχή όλων σε ένα κοινό καλλιτεχνικό όραμα. Παράλληλα η συνάντηση με την Λήδα και την Ελένη μου άνοιξε ένα νέο κόσμο μουσικό, καθώς η μελοποίηση είναι ένα σημαντικό κεφάλαιο στη σύνθεση.
Θυμάμαι σε συνέντευξη μας με την Ελευθερία Αρβανιτάκη να μου λέει πως χαίρεται πολύ που τις ενορχηστρώσεις της τις κάνει ένας ντράμερ και όχι ένας κιθαρίστας ή πιανίστας όπως συνήθως συμβαίνει. Έχει διαφορά δηλαδή το από πού προέρχεται ένας ενορχηστρωτής; Αλλάζει η «ματιά» του στα τραγούδια;
Σίγουρα κάθε εμπειρία και επιρροή παίζει ρόλο σε κάθε απόφαση που παίρνουμε.  Βέβαια το μουσικό υπόβαθρο και οι γνώσεις έχουν κοινή αφετηρία , ανεξαρτήτως οργάνου σε ότι έχει να κάνει με την σύνθεση και την ενορχήστρωση. Σε κάθε περίπτωση η μουσική ξεκινάει από μέσα μας. Το όργανο είναι το μέσο.
Πως είναι να συνεργάζεσαι με την Ελευθερία Αρβανιτάκη τόσα πολλά χρόνια;
Η Ελευθερία είναι ένας θαυμαστός άνθρωπος και εντυπωσιακά ισορροπημένος. Νιώθω ευγνωμοσύνη που διασταυρώθηκαν οι δρόμοι μας. Νιώθω τυχερός που παίζω τη μουσική της και συνδιαλεγόμαστε μουσικά όλα αυτά τα χρόνια.
Αν πρέπει να επιλέξεις ένα τραγούδι και ένα ορχηστρικό από τους «Κύκλους» σου για να ακούσει κάποιος, ποια θα ήταν αυτά και γιατί;
Θα επέλεγα το “Πίσω από τον Στρούμπουλα”.
Οδός Ανθέων. Στο μπαλκόνι. ‘Ενα καλοκαιρινό, ζεστό απόγευμα του ’94, κοιτάζω αριστερά, την κορυφή του Στρούμπουλα. Το φως του Ήλιου δραπετεύει πίσω από το βουνό και μαζί του τα όνειρά μου για μια ζωή μέσα στη μουσική. Αναρωτιέμαι τι κρύβεται πίσω από τον Στρούμπουλα. Τι κόσμοι, τι ταξίδια, τι εμπειρίες, τι μελωδίες.
Επίσης θα επέλεγα το “Θα ακούσεις άλογα”, ένα τραγούδι στο οποίο συμμετέχει η χορωδία Voice Box και δημιουργείται ένα κλίμα αναπάντεχο και πολύ ιδιαίτερο.
Τι είναι η jazz για σένα;
Μία από τις μεγάλες αγάπες της ζωής μου
Που θα σε βρούμε τους επόμενους μήνες;
Σε ένα πούλμαν, ένα αεροπλάνο ή ένα καράβι με τους αγαπημένους συνεργάτες και φίλους μου να οργώνουμε τη χώρα, αισίως, και πάλι.

 

Ημερομηνία δημοσίευσης
Τρίτη, 13 Ιουλίου 2021
Συνέντευξη / επιμέλεια : Γιώργος Σταυρακίδης
[email protected]

 

About the author /


Αγαπώ τις μουσικές που έχουν συναισθήματα και τις ταινίες που με ταξιδεύουν... γράφω για όσα νομίζω πως το αξίζουν και για όσα κάνουν λίγο πιο όμορφη την ζωή γύρω μας... στο MUSEEKart.com ξεκινάνε για εμάς όλα από την αρχή... μουσικές + άνθρωποι...

Related Articles

Απάντηση

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Όλοι οι λόγοι που το “Από Θέση Ισχύος” του Φεζολλάρι είναι μία μοναδική παράσταση!
Posted in: ΕΙΔΑΜΕ, ΘΕΑΤΡΟ

Η καλοκαιρινή περιοδεία του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Σερρών ξεκίνησε εδώ και λίγες μέρες με το έργο “Από Θέση Ισχύος / Η δύναμη του Δημόσιου Λόγου” σε σκηνοθεσία του Ένκε Φεζολλάρι, μουσική του Γιώργου Ανδρέου και ηθοποιούς την Φιλαρέτη Κομνηνού, τον Αλέκο Συσσοβίτη, την Άννα Μάσχα και την Καλλιόπη Ευαγγελίδου. Την περασμένη Πέμπτη βρέθηκε η παράσταση στη Θεσσαλονίκη, […]

Read More
Ο Μάρτιος έχει τα δικά του (δέκα) τραγούδια
Posted in: TOP10, ΜΟΥΣΙΚΗ

Κι ενώ ο Μάρτης φέρνει δειλά την άνοιξη, τα τραγούδια που ακούν οι αναγνώστες μας γίνονται λίστα, σύμφωνα με αυτά που ψήφισαν όλο τον προηγούμενο μήνα. Δέκα τραγούδια που αγαπάμε κι εμείς – τα περισσότερα τουλάχιστον- γίνονται το soundtrack αυτού του μήνα. Τώρα που τα τραπεζάκια στα μπαλκόνια καθαρίζονται και βγαίνουμε για τον πρώτο καφέ… […]

Read More
Ο Νικόλας Σαββίδης τραγουδάει “Ποιον έρωτα σταυρώνεις”
Posted in: VIDEO CLIP, ΜΟΥΣΙΚΗ, ΝΕΑ, ΝΕΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

Ο Κύπριος συνθέτης και ερμηνευτής Νικόλας Σαββίδης κυκλοφορεί το νέο του single με τον τίτλο «Ποιον Έρωτα Σταυρώνεις» σε στίχους Λάζαρου Αντωνιάδη και πάλι, μετά τη συνεργασία τους στη “Στεριά”, το πρώτο τραγούδι που γράψανε μαζί.  Το τραγούδι είναι προπομπός του ντεμπούτου του άλμπουμ, το οποίο έχει μουσικές επιρροές από τη δεκαετία του ’80 με το σύγχρονο […]

Read More
MUSEEKart.com
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x