Μελίνα Κανά… «Το καινούριο θέλει κότσια για να το προτείνεις και να το υποστηρίξεις» | Συνέντευξη

Η αφορμή είναι η συναυλία της στη Θεσσαλονίκη για τα γενέθλια του ραδιοφωνικού σταθμού «Μήνυμα 107.7». Η Μελίνα Κανά έρχεται για μια από τις πρώτες συναυλίες της για το καλοκαίρι αυτό, λίγο πριν την περιοδεία της που πάει μέχρι τον Σεπτέμβρη. Με τραγούδια στις αποσκευές της που λίγο πολύ αγαπάμε όλοι και με εισιτήριο της την σχέση της με το κοινό, έρχεται την Τετάρτη 27 Ιουνίου στο Block 33

«Περιμένω πως και πώς να έρθει η Τετάρτη γιατί έχω καλές αναμνήσεις από τον χειμώνα, είχα περάσει πολύ καλά στη Θεσσαλονίκη…» μου λέει και ξεκινάμε τη συζήτηση με τα βασικά…

 

 

Συνέντευξη : Γιώργος Σταυρακίδης (g.stavrakidis@gmail.com)
 
 
Πως είναι κάθε φορά που δημιουργείτε ένα καινούριο πρόγραμμα;
Αχ είναι αρκετά αγχωτικό θα έλεγα και ταυτόχρονα και ευχάριστο γιατί είμαι από τους τυχερούς ανθρώπους που έχω στις αποσκευές μου πολύ αγαπημένα και όμορφα τραγούδια που χαίρομαι κάθε φορά να λέω και να μοιράζομαι με το κοινό. Οπότε ξεκινάω με αυτή τη βάση. Έπειτα σκέφτομαι τι καινούριο να προτείνω, να συμπεριλάβω στο πρόγραμμα ώστε κι εγώ να ανανεωθώ κάπως αλλά και το κοινό να ακούσει κάτι άλλο από μένα.

 

Τη σχέση σας με το κοινό όλα αυτά τα χρόνια πως θα  τη χαρακτηρίζατε;
Καλή σχέση και σχέση ανταπόδοσης. Δηλαδή εγώ τους δίνω κάτι κι αυτοί μου δίνουν την αγάπη τους, το χειροκρότημα που είναι μια έκφραση θαυμασμού και υποστήριξης. Ξέρω ότι αγαπάνε τα τραγούδια, τους ακούω να τα τραγουδάνε, χαίρομαι πολύ γι’ αυτό. Είναι μία σχέση χρόνων βλέπετε… Πολύ συχνά έρχονται να με χαιρετήσουν στα καμαρίνια και μου λένε «σε είχαμε δει τότε… και τότε», τους λέω πως «χαίρομαι που μεγαλώνουμε μαζί». Γιατί κι εγώ ξεκίνησα αρκετά νεαρή να τραγουδώ και τώρα έχω φτάσει σε μια ηλικία που έχω πίσω μου παρελθόν αλλά και μπροστά μου μέλλον, θέλω να πιστεύω. Είναι λοιπόν μια όμορφη σχέση αυτή που έχω με το κοινό.

 

Αυτή η σχέση, σας κάνει να νιώθετε πιο άνετα σε μια συναυλία από ένα στούντιο;
Είναι δυο διαφορετικά πράγματα. Στο στούντιο υπάρχει μεγάλη λαχτάρα και δημιουργική διάθεση γιατί είναι  να πω ένα τραγούδι για πρώτη φορά, να το «γεννήσω» ας πούμε, να του δώσω τη τελική του μορφή, αυτή που θα ακούσει το κοινό και είναι μια διαδικασία πολύ ενδιαφέρουσα που κι αυτή μου δίνει χαρά. Δηλαδή όταν καταφέρνω να φτάσω το τραγούδι σε ένα σημείο που ικανοποιεί κι εμένα και τους συνεργάτες μου, φεύγω από το στούντιο με ένα ξαλάφρωμα, με μια ικανοποίηση πως ο στόχος επετεύχθη, ότι ένα καινούριο τραγούδι ξεκινάει την πορεία του μες στον κόσμο, έχω αγωνία πως θα το εισπράξει το κοινό, πως θα το κάνουνε δικό τους, όλα αυτά και επίσης είναι πολύ συγκινητική στιγμή ας πούμε. Έχω ζήσει δηλαδή πολύ ωραίες στιγμές μέσα από αυτή την διαδικασία. Είναι δυο διαφορετικά πράγματα λοιπόν το ζωντανό με το στούντιο που όμως έχουν και τα δυο τα δικά τους καλά.

 

 Το τελευταίο σας τραγούδι, είναι γραμμένο από δυο εκπροσώπους της νέας γενιάς δημιουργών που όμως έχουν δώσει πολλές επιτυχίες μέχρι τώρα. Ήταν κριτήριο για εσάς το γεγονός πως είναι δυο νέοι δημιουργοί;
Ήταν χαρά για μένα να συνεργαστώ με τη νέα γενιά συνθετών και στιχουργών, δηλαδή με τον Θέμη Καραμουρατίδη και την Λήδα Ρουμάνη. Αυτά που είχα ακούσει από αυτούς μου άρεσαν, τα ενέκρινα και έπαιξε αυτό πολύ σημαντικό ρόλο. Δεν ήταν δηλαδή δύο άγνωστοι δημιουργοί και ήμουν σίγουρη πως θα είχαν κάνει κάτι καλό όταν μου το προτείνανε και πραγματικά το τραγούδι όταν το άκουσα μου άρεσε πολύ, είδα ότι μου ταιριάζει κι έτσι με πολύ προθυμία και χαρά δέχτηκα να το πω. Το αποτέλεσμα νομίζω πως με δικαίωσε γιατί κοντά έναν χρόνο τώρα που το τραγουδάω στα προγράμματα μου παρατηρώ πως ο κόσμος το γνωρίζει, το αγαπάει, το τραγουδάει.

 

 

Στη Θεσσαλονίκη έρχεστε με αφορμή τα γενέθλια του Μήνυμα 107.7 που στηρίζει το καλό τραγούδι. Κάτι όμως που πλέον δε γίνεται συχνά. Οι λίστες έχουν αλλάξει τον τρόπο που ακούμε πλέον τραγούδια;
Τι να σας πω, δεν είμαι μέσα στη παραγωγή των εκπομπών, δεν έχω πείρα δηλαδή από αυτό…

 

Αντιλαμβάνεστε όμως αλλαγές στα ραδιόφωνα στα χρόνια που είστε στο τραγούδι;
Αντιλαμβάνομαι πως υπάρχει μια λίστα, όπως είπατε. Επαναλαμβάνονται τα ίδια και τα ίδια τραγούδια ας πούμε, αλλά πίσω από αυτό ίσως να κρύβεται και η επιθυμία του κόσμου να τα ακούσει. Ίσως δηλαδή και οι παραγωγοί να κάνουν επιλογές σύμφωνα με αυτά που γνωρίζουν πως θα ακούσει και θα προτιμήσει ο κόσμος

 

Υπάρχει άλλωστε και ο αντίλογος σε αυτό που λέει πως από τη στιγμή που αυτά τα ραδιόφωνα είναι πρώτα σε προτίμηση ίσως τελικά αυτός να είναι ο σωστός τρόπος…
Ναι, και δε ξέρω βέβαια κι αν υπάρχουν σήμερα παραγωγοί που να ρισκάρουν να παίξουν κάτι πιο καινούριο, πιο άγνωστο ή πιο εναλλακτικό γιατί έχω ακούσει και την άποψη πως «φοβόμαστε μήπως ο ακροατής αλλάξει τον σταθμό». Οπότε δε ξέρω αν υπάρχουν τέτοιοι παραγωγοί πια όπως ήταν ο Άκης ο Σακισλόγου ο οποίος τολμούσε και υποστήριζε τότε ένα συγκεκριμένο ρεπερτόριο και πρότεινε πράγματα και είχε διαμορφώσει ένα προφίλ στην εκπομπή του που βρήκε πιστούς ακροατές.

 

Είτε είσαι καλλιτέχνης, είτε είσαι ραδιοφωνικός παραγωγός, είτε είσαι δημοσιογράφος, δεν είναι βασική η σχέση εμπιστοσύνης που πρέπει να αποκτήσεις με τον κόσμο;
Είναι πολύ σημαντικό αυτό, όπως και η συνέπεια που θα δείξεις μέσα στον χρόνο. Απλώς, φοβάμαι πως η εποχή μας δυστυχώς τρέχει πάρα πολύ γρήγορα σε ρυθμούς έως και απάνθρωπους μερικές φορές. Δηλαδή αν έρθω στη θέση ενός παραγωγού, σκέφτομαι πως πλέον δε προλαβαίνεις να χτίσεις μια σχέση με το κοινό, το οποίο δεν έχει πλέον τον χρόνο και το μυαλό να αναζητήσει κάτι διαφορετικό και σίγουρα το δικαιολογώ γιατί ξέρω τι προβλήματα αντιμετωπίζουν κι αυτοί όπως όλοι μας στη καθημερινότητα με την περιρρέουσα κατάσταση. Να μην έχει ας πούμε τη διάθεση και την χαλαρότητα να δεχτεί κάτι καινούριο. Επίσης έχω παρατηρήσει ότι ο κόσμος θέλει να ακούσει αυτό που γνωρίζει. Έρχονται στη συναυλία και θέλουν οπωσδήποτε να ακούσουν αυτά που ξέρουν και τα ζητούν, τα απαιτούν. Οπότε το καινούριο θέλει κότσια για να το προτείνεις και να το υποστηρίξεις.   

 

Είναι και τα social media, το youtube που προσφέρει στην εποχή και μια ευκολία στο να ακούσεις οποιαδήποτε στιγμή αυτό που θες και να το αλλάξεις μόλις το βαρεθείς. Παλιά αγοράζαμε έναν δίσκο και τον ακούγαμε από την αρχή μέχρι το τέλος και τον ψάχναμε…
Είμαι λίγο της παλιάς εποχής κι εγώ και δε σας κρύβω πως με δυσαρεστεί λίγο όλη αυτή η κατάσταση με την τεχνολογία και ο τρόπος που μας την πασάρουνε χωρίς επιλογή. Το πράγμα έχει γίνει κάπως εκβιαστικό που θέλουμε δε θέλουμε θα πρέπει να την ακολουθήσουμε. Απλώς θα πρέπει να το αποδεχτούμε γιατί είναι μονόδρομος και δε μπορούμε να πάμε πίσω.

 

Από τη μία οι νέοι τραγουδιστές του ενός και των δύο τραγουδιών δημιουργούν μόνοι τους παραστάσεις και από την άλλη, η δική σας γενιά επιστρέφει στις παρέες. Το βλέπουμε με τον Μάλαμα και τον Παπακωνσταντίνου, με τον Αγγελάκα και τον Παυλίδη, με εσάς και την Τσαλιγοπούλου πριν λίγα χρόνια και τον περασμένο χειμώνα με τον Δημήτρη Ζερβουδάκη. Είναι μια διαφορετική νοοτροπία…
Σίγουρα θέλει τόλμη αυτό αλλά μερικές φορές είναι και κάπως παράτολμο. Δεν είναι απλώς τολμηρό είναι παράτολμο. Ίσως λίγο βιάζονται αυτά τα παιδιά. Πρέπει πρώτα να φροντίσεις να έχεις κάτι να πεις. Δηλαδή με ένα δυο τραγούδια δε γίνεται αυτό… για παράδειγμα, πριν λίγο καιρό έπινα ένα ποτό σε ένα μπαράκι στη γειτονιά μου και δίπλα ακριβώς είχε ένα καφέ που εκείνη τη βραδιά είχε live. Εγώ δεν έβλεπα τι γινόταν μέσα αλλά άκουγα πολύ «γκάζι», ένταση, άκουγα πολύ πάθος από τον τραγουδιστή και υπέθετα πως θα είναι ένας χώρος γεμάτος κόσμο. Φεύγοντας πέρασα από μπροστά και είδα πως αυτοί που ήταν πάνω στο πάλκο, ήταν περισσότεροι από αυτούς που ήταν κάτω. Πλέον μόνο τα περίπτερα δεν έχουν βάλει live ακόμα! Όλοι μα όλοι κάνουμε τα γνωστά λαϊβάκια όπως τα λέμε. Και βλέπω από την άλλη και μια τρομερή όρεξη των νέων ανθρώπων να ασχοληθούν με αυτό. Δικαίωμα τους είναι και μπράβο τους, να την έχουν την όρεξη και τη θέληση και να βρουν τον δρόμο τους.

 

 

Εσείς στο ξεκίνημα σας τι κάνατε;
Η αλήθεια είναι ότι κι εμείς τα κάναμε αυτά. Εγώ όταν ξεκινούσα επέμενα στο ρεπερτόριο μου. Βγήκα και έστησα πρόγραμμα αυστηρά με τα δικά μου τραγούδια, αλλά είχα ήδη τότε δύο cd, είχα το «Της μέρας και της νύχτας» με τον Σωκράτη, είχα και τον «Γερακάρη» και είχα και κάποιες συμμετοχές, όπως οι «Τυφλές ελπίδες» ή είχα τα τραγούδια του Νίκου Ξυδάκη που συνεργαζόμουνα τότε. Είχα λοιπόν ένα υλικό στα χέρια μου, αρκετά σοβαρό που το πίστευα και πραγματικά καλά έκανα και το πίστεψα και το ακολούθησα και το στήριξα γιατί κι αυτό ακόμα με στηρίζει… Αλλά δε νομίζω πως συμβαίνουν κάθε μέρα αυτά τα πράγματα, δηλαδή δεν είναι δυστυχώς κάθε παραγωγή που βγαίνει ικανή να κρατηθεί μες στον χρόνο και να ακουστεί. Από την άλλη σκέφτομαι πως αν δεν κάνουν αυτό οι νέοι τραγουδοποιοί, πως θα μάθει ο κόσμος τα τραγούδια τους; Είναι κι αυτό ένα ζήτημα… Δηλαδή σου λέει το νέο παιδί, αν δε βγω εγώ να τα τραγουδήσω, εγώ να τα στηρίξω, ποιος θα το κάνει για μένα;

 

Νέος ερμηνευτής όμως είναι και ο Πάνος Παπαϊωάννου που θα είναι μαζί σας την Τετάρτη, όπως και ο συνθέτης Χρυσόστομος Καραντωνίου. Πείτε μου λίγα λόγια για τους συνεργάτες σας…
Ο Χρυσόστομος Καραντωνίου εκτός από εκπληκτικός κιθαρίστας και πολύ καλός συνεργάτης είναι και ένας αξιόλογος συνθέτης. Έχουν κάνει πολύ όμορφα τραγούδια με τον Πάνο Παπαϊωάννου και ένα μάλιστα, τα «Μεροκάματα» είχε διακριθεί και στους αγώνες δημιουργίας Ελληνικού τραγουδιού της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών. Ο Πάνος είναι ένας πολύ έντιμος τραγουδιστής, με πολύ όμορφο τρόπο, πολύ τρυφερή φωνή. Ξέρω πως αγαπάει τα τραγούδια μου, που έχουμε υποστηρίξει εγώ και η υπόλοιποι που συσχετίζονται με αυτά. Μεγάλωσε με τα τραγούδια που έχω πει εγώ, η Λιζέτα, ο Μάλαμας, ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, ο Ορφέας Περίδης, ο Γιώργος Καζαντζής και ακολουθεί αυτό το μονοπάτι το οποίο ναι μεν φαίνεται να είναι αρκετά δύσβατο αλλά δεν είναι τόσο πλέον, αφού υπάρχει κοινό που αγαπάει αυτά τα τραγούδια κι αυτό το είδος. Οπότε ο Πάνος κάνει προσεκτικά και όμορφα βήματα και νομίζω θα έχει καλή πορεία. Έχω επίσης μαζί μου τον Γιώργο Μακρή που είναι ένας εξαιρετικός πνευστός, παίζει γκάιντα και καβάλι και φυσαρμόνικα και όχι μόνο παίζει αλλά τα κατασκευάζει κιόλας και τα υπόλοιπα παιδιά που είναι καινούρια στην ομάδα και είναι καλοί μουσικοί και πραγματικά πιστεύω πως θα είναι ένα πολύ όμορφο καλοκαίρι μαζί τους.

 

Δισκογραφικά, μετά το «Αγάπα με και πούλα με», υπάρχουν σχέδια;
Ναι βέβαια! Υπάρχουν στα σκαριά ακόμα κάποια τραγούδια με τον Θέμη που τα δουλεύει και όταν συμπληρωθεί ένας ικανός αριθμός θα κυκλοφορήσουμε ένα cd.

 

Νομίζω πως γράφονται και σήμερα καλά τραγούδια. Εσείς τι λέτε;
Κι εγώ το πιστεύω! Να, ήδη στη κουβέντα μας αναφέραμε τον Καραντωνίου και τον Θέμη Καραμουρατίδη που είναι πολύ καλοί συνθέτες και οι δύο. Ο Θέμης έχει δώσει πολύ καλά δείγματα και πλέον θεωρείται ένας δημιουργός που χαράζει την πορεία του με συνέπεια και σοβαρότητα και ωραίο γούστο. Γίνονται καλά τραγούδια, απλά γίνονται και πάρα πολύ εύκολα τραγούδια από την άλλη μεριά τα οποία τα ακούς για ένα εξάμηνο, μετά χάνονται, μετά βγαίνουν άλλα… Νομίζω όμως πως όλες οι εποχές το έχουν αυτό το χαρακτηριστικό. Ο χρόνος θα δείξει, αυτός είναι το καλύτερο φίλτρο.

 

Τελειώνω με τη συναυλία στη Θεσσαλονίκη και με ένα δικό σας μυστικό… πείτε μου μια ιδιαίτερη στιγμή που θα απολαύσουμε στη σκηνή και εσείς αγαπάτε λίγο παραπάνω… 
Σε αυτή τη συναυλία έχω καλεσμένο μου τον Θέμη Καραμουρατίδη και θα πούμε κάποια τραγούδια δικά του και το «Αγάπα με και πούλα με» βέβαια. Επίσης, έχουμε ετοιμάσει ένα καινούριο τραγούδι που είναι για τον σταθμό «Μήνυμα», όπου το έχει γράψει ο Θέμης και θα το τραγουδήσω εγώ. Αυτό το περιμένω με αρκετή λαχτάρα να σας πω την αλήθεια, για να δω τι εντύπωση θα κάνει στο κοινό. Πρόκειται για ένα πολύ όμορφο τραγούδι…

 

 

 

*Την Τετάρτη 27 Ιουνίου, η Μελίνα Κανά θα είναι στο Block 33, στη Θεσσαλονίκη για να τραγουδήσει για τα γενέθλια του ραδιοφωνικού σταθμού Μήνυμα 107.7. Μαζί της θα είναι ο Πάνος Παπαϊωάννου, ο συνθέτης Χρυσόστομος Καραντωνίου και guest ο Θέμης Καραμουρατίδης.

 

 

 

Ημερομηνία δημοσίευσης
Δευτέρα, 25 Ιουνίου 2018
Συνέντευξη / επιμέλεια : Γιώργος Σταυρακίδης
[email protected]

 

 

 

Rating: 5.0/5. From 5 votes.
Please wait...

About the author /


Related Articles

Το σχόλιο σου

avatar
  Subscribe  
Notify of
Ο Μιχάλης Συριόπουλος γράφει επιστολή για την “Αρχή του Αρχιμήδη”
Posted in: ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΘΕΑΤΡΟΥ, ΘΕΑΤΡΟ

Ο Μιχάλης Συριόπουλος πρωταγωνιστεί στην σπουδαία παράσταση “Η αρχή του Αρχιμήδη” σε σκηνοθεσία του Βασίλη Μαυρογεωργίου και θα είναι για λίγες ακόμα ημερομηνίες στη Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο Αυλαία. Ένα συγκλονιστικό κείμενο που έγραψε ο Καταλανός Josep Maria Miró και καλεί τον θεατή να πάρει θέση ή ακόμα και ευθύνη για το δύσκολο θέμα που θίγει […]

Read More
Το ΚΘΒΕ αποχαιρετά την Άλκη Ζέη
Το ΚΘΒΕ αποχαιρετά την Άλκη Ζέη
Posted in: ART, ΒΙΒΛΙΑ

Την σπουδαία Άλκη Ζέη αποχαιρετά το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος με το παρακάτω δελτίο τύπου Το ΚΘΒΕ αποχαιρετά την Άλκη Ζέη Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος εκφράζει τη βαθιά του θλίψη για την απώλεια της Άλκης Ζέη, μιας από τις σπουδαιότερες προσωπικότητες των ελληνικών γραμμάτων, αγαπημένη συγγραφέα και πρέσβειρα της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας στο εξωτερικό […]

Read More
Ο Μάρτιος έχει τα δικά του (δέκα) τραγούδια
Posted in: TOP10, ΜΟΥΣΙΚΗ

Κι ενώ ο Μάρτης φέρνει δειλά την άνοιξη, τα τραγούδια που ακούν οι αναγνώστες μας γίνονται λίστα, σύμφωνα με αυτά που ψήφισαν όλο τον προηγούμενο μήνα. Δέκα τραγούδια που αγαπάμε κι εμείς – τα περισσότερα τουλάχιστον- γίνονται το soundtrack αυτού του μήνα. Τώρα που τα τραπεζάκια στα μπαλκόνια καθαρίζονται και βγαίνουμε για τον πρώτο καφέ… […]

Read More
VIDEO CLIP
Ο Κώστας Λειβαδάς σε νέο ντουέτο με την Ελένη Τσαλιγοπούλου | Ακούστε το!
Ο Κώστας Λειβαδάς σε νέο ντουέτο με την Ελένη Τσαλιγοπούλου | Ακούστε το!
Posted in: VIDEO CLIP, ΜΟΥΣΙΚΗ, ΝΕΑ, ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

Ο Κώστας Λειβαδάς, λίγο πριν την κυκλοφορία του νέου του άλμπουμ, μας παρουσιάζει το πρώτο single «Όσο δεν είμαστε μαζί» σε μουσική του ίδιου και στίχους του αγαπημένου του Κώστα Φασουλά που κυκλοφορεί από την Walnut Entertainment Greece. Το τραγούδι, μοιράζεται με την πιο σταθερή του συνεργάτιδα και αδερφική του φίλη Ελένη Τσαλιγοπούλου, με την […]

Read More
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!